Du er ved at oprette dig som kontaktperson for affald på en ejendom.
Hvis du ikke er ejer af ejendommen, skal du være godkendt af ejeren/ejerne,
bestyrelsen eller gårdlauget før du opretter dig. Det betyder, at du må tage
beslutninger om affald på ejendommens vegne.
Du kan være beboer, der er udpeget til at være kontaktperson for madaffald
eller til at holde styr på affaldsordningerne generelt. Du kan være ansat
til at være kontaktperson for madaffald eller til at administrere
affaldsordningerne generelt.
Hvis du er i tvivl, om du må være kontaktperson for affald, så skal du kontakte
ejeren/ejerne, bestyrelsen, gårdlauget eller administratoren af ejendommen.
At være kontaktperson betyder, at man må tage beslutninger om affald på ejendommens vegne. Der findes to typer kontaktpersoner:
Du må gerne være kontaktperson for begge dele.
Når du er kontaktperson for madaffald, må Kommunen kontakte dig angående
den nye ordning for madaffald. Du kan bestille madaffaldsposer til hele
boligforeningen.
Du kan se mere om madaffald på https://www.frederiksberg.dk/madaffald
Når du er kontakt for alle ejendommens affaldsordninger, må Kommunen kontakte dig angående den generelle drift af jeres affaldsordninger. Du kan desuden kontakte Kommunen og bestille ekstra ydelser, afhenting af affald og tilpasse jeres affaldsordninger eller tilmelde nye affaldsordninger.